zon, zwembad & regenwouden

exact een maand geleden ben ik vertrokken, en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ik zit nog steeds in Cairns, in hetzelfde hostel en het is nog altijd even plezant met veel sfeer. Er zijn er een paar beginnen werken hier in het hostel. Maar dan moet je hier nog heel lang blijven, en dat zie ik niet zitten.

Deze week heb ik vanalles gedaan, een paar keer uit geweest in het bruisende nachtleven van Cairns, en op een van onze cafeebezoekjes zat gezoon opeens naast mij; Matthew McConaughey ! En even uiteraard een beetje mee gebabbeld. haha.

Ik heb uiteindeijk geen tour geboekt naar Cape Tribulation, want ik had hier 3 jongens leren kennen die toevallig een paar dagen later daarheen gingen. We zijn voor 4 dagen geweest. Het was wel mooi, mooie regenwouden, spijtig dat het eerste het allermooiste was (de mossman Gorge) dus erna was het niet meer zo spectaculair. Maar wel gezellig, en eens wat anders dan overdag in de zon liggen en zwemmen.  de tweede nacht sliepen we in een tent op een camping bij een hostel, en net DAN regent het de hele nacht onophoudelijk, dus hebben we voor de laatste nacht maar een kamer geboekt :)  slechte kampeerders. Maar dan was alles droog tegen dat we terug vertrokken.

Normaal gingen we dan woensdag snorkelen, maar de mensen van de organisatie zelf zeiden dat er echt veel wind was, dus dat het misschien niet leuk en goed zou gaan. Daar stonden we dan, om halfacht smorgens. Dan maar cappucino gaan drinken en nog wat wakker worden. Die dag heb ik 3 keer op een terrasje gezeten. Het was dus goed weer, we hadden eigelijk gewoon mee kunnen gaan. Dus zijn we de volgende dag gaan snorkelen.  Met een boot naar het rif, dat duurde bijna 2 uur. Ik wist niet dat zover van het strand, er zo dicht bij het zeeoppervlak koralen lagen. Op sommige stukken kon je gewoon staan ! dat mag niet natuurlijk, dus je moet er rond zwemmen. Het was wel mooi op te zien, maar ik ben precies toch niet zo`n waterheld. Mijn bril was niet luchtdicht (waterdicht)  en het was super vermoeiend om verticaal te blijven drijven en te zwemmen EN genieten van de dingen die onder je te zien zijn, ZONDER te diep te gaan zodat je geen water binnenkrijgt. Ik had wel geen wetsuit aan (die moest je huren voor 10 dollar),  het was toch warm genoeg. Maar daardoor blijf je wel gemakkelijker drijven.

We zijn naar twee verschillende riffen geweest, en in tussentijd hebben we op het dek gelegen: Veel wind, geen wolken, veel zon, veel water. Resultaat: hard verbrand! Ondanks het insmeren !

Dus die nacht heb ik niet goed geslapen, onderbenen, buik en nek zijn verbrand, en het draaien deed zelfs al pijn.  Nu gaat het al beter.

Gisteren, vrijdag, ook maar een beetje rondgehangen, aan de lagoon gaan liggen, er voor de eerste keer ook echt in gezwommen. En eindelijk mijn foto`s op cd gebrand om naar huis te sturen. dus mama, papa &Leen, cd komt eraan !

Gisteren ook een Greyhound ticket geboekt. Ik heb dus 6 maanden de tijd om in Sydney te geraken, en ik mag op-en afstappen wanneer ik wil. Ideaal, al ga ik er wel niet zolang over doen.

Nu dringend nog eens kleren wassen, dat is precies al een tijdje geleden :)

Mijn volgende verhaaltje komt NIET meer vanuit Cairns, hoe gezellig het hier ook is, ik wil verder, dus gaan we morgen weg, waarschijnlijk naar Mission Beach. En dat wel samen met mijn kersvers reisgenootje Daan (ook van de begingroep een maand geleden)  Dus dat word gezellig.

nieuwe foto`s gezet, kheb eindelijk door hoe ik fotos moet verkleinen. Joepie.

allez, groeten vanuit de andere kant van de wereld !